Chapter eight

 
Mitt huvud, det gjorde ont. Hela min kropp värkte.
Med tunga steg reste jag mig ostadigt från den smutsiga korridoren, jag kunde minnas svagt av vad som hänt. Jag tog upp min mobil och smsade min doktor, som även blivit min vän under dagarna jag varit på sjukhuset.
 
To Tom
hi, can you pick me up?
 
Jag gick ut på parkeringen efter att jag fått ett ja till svar.
- Oh my god Melissa, who did this to you? nästan skrek Tom ut, det lät nästan lite flickaktigt.
Jag tog bort hans händer som petade i mitt ansikte, och suckade.
- Not off your business mate. Vi gick in i bilen, och körde mot sjukhuset. Jag bodde i sjukhuset på en avdelning för psykade människor där man fick ett rum där man sov, det var som ett hus och jag hade faktist fått vänner där. När vi tillslut kom fram lämnade Tom mig i korridoren som ledde till avdelningen där jag bodde.
- Melissa, darleng what have you doen? sade Maria med sin röriga röst, Maria hade en skada i huvudet som fick henne att prata otydligt och verka helt oförstående, men hon var faktist helt normal bortsett från det.
- It's okay. I'm okay, I promise you. Log jag mot henne, och hon log smått tillbaka mot mig.
 
Jag hade fått otroligt mycket skuldkänslor för att jag bara hade lämnat Melissa sådär, men varför skulle jag ha det om ingen annan som hade gått på henne hade det? Jag menar, jag visste saker om henne som ingen annan visste. Privata saker, som ingen borde veta. Hon borde vara rädd för mig, men det var hon inte, raka motsatten.
Min mobil plingade till, och jag läste meddelandet.
 
From Louis
Wanna see a movie tnight?? √ 
 
Jag knappade in ett ja till svar, och en glad smiley innan jag gick in i badrummet för att ta en dusch.
När jag kom ut ur duschen fixade jag till mig, och klädde på mig. 
Jag tog min svarta dunjacka, och drog på mig mina adidas skor, innan jag stängde dörren efter mig och låste. 
 
To Louis 
hey man, should I buy some sweets? 
 
Jag gick med långa steg mot affären, och gick mot godiset.
Istället för att plocka allt själv, tog jag en färdig godispåse och fyra coca-cola flaskor, som jag sedan gick och betalade för. 
Jag gick runt hörnet för att komma till Louis hus, och la handen på ringklockan. diingdong. 
- Hey, man! Louis kramade om mig hårt och tog påsen med godiset i, och gick in med mig i hälarna.
Men jag blev rätt chockad när jag kom in, för där satt mitt ex med hennes kompisar.
Hon log charmigt mot mig, och bet sig i läppen.
Jag gick in i köket, för att hjälpa Louis.
- Louis, what the fuck is she doing here? 
- Calm down, you can go if you want. But she stays, we think that you two need to be friends again, or more. Det sista sa han lågt, men tillräckligt lågt för att jag skulle höra.
Jag bestämde mig för att stanna ändå, jag menar vad gjorde det att den bitchen var här.
 
 min mobil vibrerade ännu en gång, och jag kollade utan att svara.
From Jake
babe you can't hide i miss you come back baby you're mine forever
Jag rös till av obehag, det var mitt ex. Hans sms hade börjat bli läskiga, och det var föressten han som hade lagt ut nakenbilder på mig över internet, dem jag hade hittat hade jag anmält till polisen, och dem hade tagits bort. Men vem vet, det kanske fanns fler..
Jag la ifrån mig min mobil och ställde alarmet på 06.30, sedan la jag mig i min säng och somnade, på kanske 10 minuter. 
Jag vaknade upp, utav att det stod någon över min säng. Jake. 
- Jake?! What the fuck are you doing here? You can't be here! I have moved one! Det var inte det svaret han ville ha, så han drämde till mig med sin hårda knytnäve. Jag visste exakt vad som skulle hända, han skulle slå mig medvetslös, sedan skulle han våldta mig. Jag var glad över att kalla honom ex. Jag vaknade upp, igen. Men nu var jag i hans armar, naken. Nedanför mig var det ett stort svart hål. Han kastade ner mig där, jag kunde inte skrika.
 
Och där vaknade jag på riktigt.
 

Kan vi få 1 kommentar? Snälla hihih




» mika

MER :D

Svar: Kommer, tack för att du läser btw :D
thelittledays.blogg.se

2013-10-17 // 15:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback