Chapter nine

jag hade kommit hem från psykhemmet och det var
2 dagar senare
 
Idag var det måndag. Jag duschade, tog på mig ett par jeans, ett linne, mina converse och min skinnjacka.
Jag skulle precis öppna dörren när jag kände en hand på min axel.
 
- Where do you think you're going when the house is'nt cleaned? röt min far.
- To t-the school, stammade jag fram.
- Forget it, bitch. You'll stay home and you WILL clean the house, or else.. sa han med den mest hotfulla rösten han kunde ha.
- Or else? sa jag lite självsäkrare, mest för att jag var irriterad.
Han höjde knytnäveln och gav mig ett slag på näsan.
Jag kände hur blodet började rinna från min näsa.
- What the hell?! utbrast jag.
Inget svar fick jag nu heller, bara ett till slag. Den här gången träffade han mitt ena öga.
Jag skrek högt, tog min väska och småjoggade till skolan.
 
När jag kom fram insåg jag att min lektion, som var matte, hade börjat för fem minuter sedan, men jag tänkte inte gå på den. Jag skulle vänta tills nästa lektion, jag tror att det är musik vi har då, med Liams klass.
 
- Melissa?
Jag hoppade till när Liam satte sin hand på min ena axel, där min pappa hade bränt mig med en cigarett, vilket hade gett mig ett brännsår.
 
Jag vände mig om.
 
- Omfg, did your father do this to?! nästan skrek Liam ut.
- No, the santa did, muttrade jag och gick därifrån.
 
en timme senare på mattelektion
 
- So we're going to write a song, and we are going to work in small groups with three persons in one, sa musikläraren.
Folk buade från alla håll
 
Sen fortsatte hon att prata.
- Niall, you're going to work with Katy and Hanna. Zayn and Harry will be working with Emma. Josh, Louis and Ashley, you will making a good team. Perrie and David will work together with Leyla. And last and least, Liam and Melissa who will have their little own group.
 
Jag hörde '' poor liam'' överallt.
 
Vi jobbade på dem fyrtio minuterna som vi hade på oss men vi kom ingenstans, kan ju bero på att vi knappt pratade med varandra.
 
- Liam, Melissa? How far have you come? sa musikläraren när vi bara hade fem minuter kvar.
Hon kollade på vårt papper, som var tomt.
 
- You have to do this at home, i think, sa hon och gick sedan vidare till nästa grupp
 
- Ermh, if you want, we can do it at my place after school? erbjöd Liam.
- Whatever. svarade jag.
 
- We'll meet outside the schools main entrance?
- Yeah, sure, sa jag som svar.
 
 




» Karro

MERA C:

Svar: kommer när vi fått 3 kommentarer :)
thelittledays.blogg.se

2013-11-02 // 23:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback