Chapter six

 

Måndag idag, vilket innebar skola. Under dem senaste nätterna hade jag sovit på sjukhuset.

Under idrotten, som vår klass hade med Liams klass, hade ingen gjort något ''dumt'' mot mig, förrän fem tjejer som går i Liams klass började hålla på ..

Den ena tjejen puttade mig så att jag ramlade.
- Look what we got here, a simpe loser, sa hon, och de flesta skrattade.

Jag reste mig upp och försökte gå där ifrån, men en annan tjej stoppade mig.

- Where do you think you're going? we've just began.

 



Jag märkte att Katy, mitt ex, och hennes ''gäng'' hade börjat hålla på med Melissa.

- You really think that your body looks good? huh, sweetheart, that's pathetic.

hörde jag Katy säga.

- Excuse me?

svarade Melissa , Katy.

- Oh, you did'nt hear me? I said that you should stop acting like a whore. It really does'nt work.

sa Katy kaxigt tillbaks.

Jag fattade inte vad Melissa hade gjort alla. Hon förtjänade inget av det hatet hon fick. Jag tog ett steg men ångrade mig direkt.
Försvarar jag Melissa så kommer mitt rykte förstöras, det fick bara inte hända. Men Melissa.. hon borde inte behöva stå ut med allt detta.

Men så länge dem inte skadar henne så håller jag mig utanför.

 

Idrottslektionen var slut och jag stod i duschen. När jag kom ut i omklädningsrummet igen så var min tröja borta.

Alla de andra tjejerna var klara, och stod och flinade, vissa fnittrade.
Jag kollade ilsket på Hanna, en av Katys vänner, som försökte hålla sig för skratt.

- What? and by the way, should'nt you start to get dressed? next lesson is in ten minutes? sa Hanna, med ett stort flin.

Därefter gick alla andra, de lämnade dörren öppen.

Plötsligt kom fem killar in.

Jag visste vilka de var eftersom att alla snackar om dem. Och jag brukar se och höra dem i korridorerna, och jag hade ju faktiskt snackat med tre av dem.

Killarna som nu stod framför mig var Niall, Zayn, Harry, Louis och Liam..

- Hello, Melissa, right? Love your body! sa Louis.

Jo men hej, har står jag i jeans och bh..

- Sooo, the lessons start in 5 minutes, and here you are standing without this.

sa Zayn, han höll upp min tröja.

- Please give it to me, please!

sa jag stressat.

- How about no? i tought girls like you liked to be naked.

sa han och flinade stort.

- Zayn, just give it.

var allt Liam han säga innan de andra killarna kollade förvånat på honom.

- What were you about to say? sa Niall.

- Nothing, sa Liam och gav mig blickar som sa '' im sorry '' .






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback